מה חשוב לציבור יותר? סקר חדש מעלה נתונים מפתיעים

איתי גדסי No Comments on מה חשוב לציבור יותר? סקר חדש מעלה נתונים מפתיעים

מסקר חדש שמתפרסם הבוקר, עולה כי 48% מהציבור מעדיפים שהממשלה תטפל ביוקר המחיה ופחות ברפורמה המשפטית. גם בקרב בוחרי הממשלה – רוב לרפורמה. הביטחון האישי ואיראן – הרחק מאחור

צילום: קובי גדעון לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת: סקר שערך היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה יחד עם ד"ר מנחם לזר מ"פאנלס פוליטיקס", מעלה כי הנושא החשוב ביותר לטיפולה של הכנסת והממשלה לדעת כלל המשיבים הוא יוקר המחיה (48%), הרפורמה המשפטית מקבלת בולטות נמוכה יחסית עם 22% בלבד שרואים בה את הנושא החשוב ביותר. הביטחון האישי (14%) ואיראן (10%) הרחק מאחור.

בפילוח לפי הצבעה בבחירות עתידיות נמצא הבדל ברור בין מצביעי מפלגות האופוזיציה הנוכחית ש-60% מהם מבקשים לטפל קודם כל ביוקר המחיה ורק 15% ברפורמות המשפטיות או בביטחון האישי (13%) לעומת מצביעי מפלגות הקואליציה הנוכחית שמפצלים את בחירתם באופן דומה בין 38% שאומרים שיש לטפל ברפורמה ל-31% שרוצים קודם כל טיפול ביוקר המחיה.

כשמתבוננים בתשובות על פי ההצבעה למפלגות הגדולות בבחירות 2022 רואים שרוב מוחלט של מצביעי יש עתיד (64%) וכמחצית (49%) מצביעי המחנה הממלכתי מציבים בראש את יוקר המחיה אבל גם מבחינת מי שהצביעו בבחירות אלו לליכוד הנושא הראשון בחשיבותו הוא יוקר המחיה (32%) ורק לאחריו באות הרפורמה המשפטית והביטחון האישי (23% ו-20%, בהתאמה).

בפילוח לפי דתיות המשיבים נמצא שהטיפול ביוקר המחיה הוא בעדיפות גבוהה הרבה יותר לחילונים ולמסורתיים (53% ו-51%, בהתאמה). לעומתם, שומרי מצוות נותנים משקל כמעט שווה ליוקר המחיה ולרפורמות המשפטיות (33% ו-32% בהתאמה) ואצל החרדים יוקר המחיה אף חשוב יותר (36% לעומת 31% לרפורמות).



0 תגובות